Headerbild

Fritid

Är du intresserad av att hitta på roliga aktiviteter tillsammans med andra i din förening? Fritidsgruppen är isåfall något för dig! Exempel på saker vi gjort är långritt, bakluckeloppis och korvgrillning.

Har du några förslag på aktiviteter kan du höra av dig till oss på vår mejl edda_islandshastforening@outlook.com.

5/11 på Forsens
Klassisk hubertusjakt till islandshäst - Denna aktivitet kommer pausas pga de rådande läget med svinpest i Västmanland

2020

Nu är Sverigeritten förbi men det roliga behöver inte ta slut! På Eddas Facebooksida kom Karin Bergeå med förlaget att annordna fler gemensamma uteritter. Hon delade Johanna Bergeås inlägg;

"...Hur många fritidsryttare har vi i föreningen? Och hur många har vi utan medlemskap som vi skulle kunna nå för att få träffas? Vad vill vi hitta på som kanske inte är centrerat till ovalbana/ridbana?

En tanke som slog mig är om vi skulle kunna få igång en typ av ”halv 8 hos mig” grej. Man skriver ut ett datum och tid när man ska rida ut helt enkelt och så kan de som vill ansluta. En helt vanlig vardagsritt!

Tänker att det finns mycket vi kan göra tillsammans. Kanske behöver någon stöd med sin unghäst vid uteritter?

En ryttare som upplever rädsla eller osäkerhet och vill ha en vän med sig?

En sparringpartner i skogen på en raksträcka? Eller en bak att rida in i om det går för fort ..."

Karin kom med ett första förslag för oss i Eddatrakterna.

"Sön 2/8 kl 11.00 rider jag ut ca 40 min/1h i friskt tempo, varierad terräng med delvis trafik, hos mig i Hafsta, ca 1,5 mil norr om Lindesberg. Välkomna! "

Fortsätt komma med fler förslag!

Under 2020 håller fritidssektionen med jämna mellanrum långritter med start på Forsen i Riddarhyttan. Gilla oss på Facebook för att se när dessa äger rum.

Edda är även en del av Sverigeritten! Vi kommer att rida en tur och logga den till ritten, mer information finner ni på Eddas och Sverigerittens Facebooksidor. Häng med!

2019

Under 2019 vill vi lära känna medlemmarna bättre! Har du en gård, liten som stor som du vill visa o presentera för andra medlemmar, tveka inte, hör av er till mig via pm! Först ut att visa upp sin gård är Malin o Amanda Sundén som driver Stall Slofallet i Allmänningbo, sista helgen i mars träffas vi där. Mer information kommer närmre inpå. Hur kul blir inte det här!