Ungdom

Alla ungdomar i Edda är välkomna på de aktiviteter som vi arrangerar. Exempelvis uteritter, filmkvällar och prova-på tävlingar.

Celine Åkerlind är ansvarig från styrelsens sida för ungdomarna i klubben och tar tacksamt emot förslag på aktiviteter. Tveka inte på att höra av er till oss! Kontaktuppgifter finner ni under "kontakt" i menyn ovan.

Rapport från Lag-SM 2019!

Detta år var 2 fantastiska lag från Edda Islandshästförening med på Lag-SM i Kumla arrangerat av Hrimfaxi islandshästförening!

Eddas Stjärnor med 8st ungdomar; Celine Åkerlind, Maja Lundberg, Ellen Welamsson, Alice Wågenberg, Ester Jansson, Lilly Starborg, Elsa Jansson och Elin Jansson. Lagledare för Eddas stjärnor: Sara Andersson och Johanna Magnusson.

Forsens Eddor med 6st ungdomar; Nellie Gabrielsson, Malin Sass, Rebecca Sandor, Tilde Sköld, Maja Nordfeldt & Ida Lundberg. Lagledare för Forsens Eddor: Frida Lindström.

En fantastiskt rolig och intensiv tävling med härlig laganda och spänning om slutresultatet. Detta året lyckades Eddas stjärnor med en 10e placering och Forsens Eddor med en strålande 3e placering! Det allra roligaste är väl ändå lag-showerna som rundar av hela tävlingshelgen med många skratt och imponerande nummer, Eddalagen lyckades knipa både första och andra platsen i detta moment!

Forsens Eddor tog hem förstaplatsen, för tredje året i rad! I år med en militärinspirerad show, där disciplin och överraskande moment var nyckelorden.

Eddas stjärnor slog till med andraplatsen med en Game och Thronesshow med allt som hör serien till, drakar, white walkers och riddare.

Jag, Nellie och Rebecca vill även passa på och tacka för oss då vi nu går upp i vuxenklass. Sju Lag- SM har vi hunnit med, rekommenderar alla ungdomar som har möjligheten att vara med, det är verkligen grymt kul!!

Tack för detta år och på återseende då Hrimfaxi blev vinnare och får äran att arrangera lag-SM till nästa år igen!
/ Johanna Magnusson och Nellie Gabrielsson

Forsens eddorEddas stjärnor